Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Roll-up (hand roll) piano

  • Boris

    Hallo allemaal,

    Tegenwoordig zijn er zgn. “Roll-up” piano's op de markt (ook wel “hand roll” piano's genoemd), en het valt me op dat ze maximaal met 5 octaven + 1 extra toets te krijgen zijn (61 keys). Voor mij de reden om nog niet tot aanschaf over te gaan, maar weet iemand of er (al) modellen op de markt zijn met 88 toetsen? Of dat die binnenkort op de markt komen? En; heeft iemand ervaring met zo'n piano? Gezien de prijsklassen (EUR 50 a 100,=) zal het niet veel voorstellen, maar het idee is als je regelmatig van huis bent dat je toch iets aan muziek kan doen… past zo in je koffer en weegt maar 1 a 2 kg. De ingebouwde speaker zal ook wel niet veel soeps zijn, maar als je je hoofdtelefoon er op aansluit, dan kan het volgens mij wel aardig klinken.

    Alvast bedankt voor je reactie(s).

    Grt, Boris

  • Liza

    Hee,

    Ik heb er dit jaar een gekocht voor +- 10 euro van iemand die er snel op uitgekeken was. (Het was er dus niet een van 10 euro, maar rond de 70 euro)

    Het is grappig, maar zie het meer als speelgoed. Je kan er mooie deuntjes op spelen maar het gevoel van de toetsen… tja dat is er amper. Geluid ook niet perfect. Maar inderdaad wel grappig als je je piano niet bij je hebt.

    Ik heb jammer genoeg ook niet zo'n hele lange. Maar goed. Vind dit prima voor die 10euro:P

    Groetjes Liza

  • Boris Kok

    Hoi Lisa,

    ja dat dacht ik al… meer een soort speelgoed. Leuk om mee op reis te nemen, maar als het geluid niet echt goed is en de aanslaggevoeligheid van de toetsen ook al ontbreekt… kan je net zo goed naar je iPod luisteren :)

    Bedankt voor je reactie!

    Groet, Boris