Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kawai CA63 of CN-serie?!

• An

Ik speel al ruim 10 jaar piano, waarvan 4jaar op hoog niveau. Ik had eerder een vleugelpiano (type yamaha C2), maar heb deze moeten verkopen wegens een verhuis en bijgevolg plaatsgebrek. Ik ben nu opzoek naar een digitale piano om mijn huisgenoten niet te veel te belasten met mijn oefensessies. Vele winkels zijn zeer vaag over het aanraden van een type digitaal instrument. Ik heb mijn ogen (en oren) laten vallen op een Kawai CA63, het lijkt me een fantastisch instrument, maar is ineens veel duurder dan de CN modellen bijvoorbeeld.

Kan iemand mij wat meer vertellen over de grootste verschillen tussen de CA en CN modellen? En heeft iemand misschien verwachtingen over wat er op de muziekbeurs in Frankfurt zal aangeboden worden?

Groetjes,

An

• Arjan

Beste An,

Op basis van mijn eigen speel- en testervaringen:

De klank van de KAWAI CA63/CA93 is echt enorm verbeterd t.o.v. de CN serie, dit is gewoon top. Bovendien heeft de CA-serie meer klankvariaties aan boord. Het betreft bij de CA-serie opnames van ALLE 88 toetsen van de meest exclusieve KAWAI convertvleugel. KAWAI gebruikt bovendien een t.o.v. van de CN-serie verbeterde gepatenteerde technologie (Ultra Progressive Harmonic Imaging) waarmee het mogelijk is van ppp tot fff naadloze timbre-variaties van de vleugelklank te garanderen, dus over het gehele dynamische bereik.

Persoonlijk vind ik bovendien de aanslag van het nieuwe RM3 klavier nogmaals een duidelijke verbetering t.o.v. de standaard die Kawai op hiermee op het gebied van digitale piano's gezet heeft. Ook de ivory-feeling bevalt me erg goed.

De KAWAI CA63 en het topmodel de CA93 (waarvoor ik zelf heb gekozen vanwege het geavanceerde luidsprekersysteem) zijn officieel op de Musikmesse 2010 geïntroduceerd voor de Europese markt. De CA63 is ondertussen volop verkrijgbaar voor een prijs tussen de 2000 en 2100 Euro (= let op, dit is lager dan de adviesprijs).

Mocht je meer willen weten dan hoor ik het graag.

Groeten van

Arjan