Hallo allemaal,
Mischien een beetje een proletige vraag, maar heeft iemand ervaring met de Digital Classic van muziekcentrum Oostendorp uit Wezep?
Ze bieden een digitale piano aan in het (houten) omhulsel van een echte piano. De techniek zou afkomstig zijn van Yamaha; dat wil zegen het toestenbord en de sound-module. Maar ja, Yamaha biedt ook kwaliteit in verschillende prijsklassen.
Ze verkopen die dingen vanaf 2000 euro, met extra versterker en basboxen voor 2600 euro. Best veel geld voor een eenvoudige digitale piano, maar het ziet er dan ook prachtig uit.
Als je even googlet op “digital Classic” piano kom je ze zo tegen. Ze adverteren ook op Marktplaats.
De reden dat ik hiernaar kijk is dat ik gewone digitale piano;s spectaculair lelijk vind. We hebben onze woonkamer met zorg ingericht, en dan zou er zo'n semi-orgel tussen komen te staan. Dat zie ik dus eigenlijk niet zitten. Volgens Oostendorp komt het geluid ook beter tot zijn recht, omdat de standaard houten pianokast (die ze uit China halen) meewerkt in het geluid, zeg maar net zoals de houten kast van een luidspreker ook een akoestische functie heeft.
Maar ja, dat kun je natuurlijk allemaal mooi zeggen, maar biedt het ook meerwaard, is de uitstraling de prijs waard? Ik hoop op wat ervaringsdeskundigen die hun ei even willen leggen. Alvast bedankt!