Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoe kies ik een digitale piano?

• Lisanne

Hallo!

Op dit moment ben ik me aan het verdiepen in de wereld van digitale piano's. Zelf heb ik enkele jaren piano gespeeld en wil het weer oppakken. Vanwege ruimtegebrek zit ik te twijfelen tussen een stagepiano en een digitale homepiano. Mijn budget reikt tot 800 euro (en liever meer richting de 650).

Ik ben op pad geweest en heb de Korg sp250 gezien, de yamaha DGX630 en de Yamaha P85. Als dit alleen al de keuze was wist ik niet wat te kiezen. Maar er is nog véél meer. Wat te doen, wat te doen? Hebben jullie tips of ideeen? Op de hoogte van interessante acties misschien?

Alvast bedankt!

Groetjes Lisanne

• Jorik

Goedendag!

ik denk dat ik in precies hetzelfde schuitje zit als jij ;). Ik heb nl. ook beperkte ruimte en geen enorm budget.

Wat ik al wel heb ontdekt is dat Korg geen goed merk is. Roland en Yamaha (en Kawai?) Mijn ouders hebben een Roland HP2e (ofzo iets), en die speelt op zich fijn, hoewel ik twijfel of zo een wel is wat ik zoek.

Ik ben van plan om, als ik de piano wil aanschaffen, gewoon ergens binnen te lopen en informatie te vragen. Maar informatie die hier bij komt is natuurlijk ook niet verkeerd ;)

over stage of digitale: digitale piano's klinken van zichzelf mooier, maar omdat ik (op langere termijn) sowieso een versterker er bij wil, maakt dat voor mij niet uit. En het is voor een groot deel hoe je piano speelt. Elke dag of elke week? Begin je net met lessen of ben je al ervaren? Klassiek, Jazz of Pop/Rock? Dat maakt per persoon uit, dus het is moeilijk om zo te zeggen wat een geschikte piano is.

Groeten,

Jorik

• sergio

hai lisanne

je moet zeker voor de beste piano klank gaan die bij jou muziek stijl past.

en een andere tip vergelijk de aanslag gevoeligheid (welke is natuurlijker etc etc

• Mark

Dag Lisanne,

Ik ben mijzelf ook aan het orienteren, maar weet nog niet zeker of ik voor digitaal of akoustisch ga. Daarover las ik net een goed informatief stuk op http://www.roberthemmen.nl/digitale_piano.html

Ruimte is bij mij geen issue, maar budget telt natuurlijk altijd mee. Verder denk ik ook wel aan de lange termijn. Zoiets koop je toch voor 10 / 20 jaar lijkt me.

Heb jij die afweging al gemaakt en waarom ben je op digitaal uitgekomen?

Groetjes,

Mark