Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Hoofdtelefoon voor digitale piano

  • John

    Hallo,

    Ik ben sinds kort in het bezit van een digitale Piano (Roland Rp101), echter wil ik nu een hoofdtelefoon hiervoor aanschaffen. Ik heb al wat afgespeurd op het net, het is toch wel belangrijk om een goede hoofdtelefoon te kopen, ivm de hoge en lage tonen, iemand ervaringen hiermee? eventuele aanraders? Is High Defenition echt iets wat deze hoofdtelefoon moet ondersteunen.

    Alvast bedankt voor de reactie(s).

    John

  • Michel

    Hoi John,

    Je zou eens kunnen kijken op Koptelefoons.nl. Deze site vergelijkt prijzen van vrijwel alle koptelefoons. De website helpt je eenvoudig zoeken naar de ideale koptelefoon voor de laagste prijs. Beoordelingen van klanten wijzen je zelfs op de voor en nadelen van de diverse hoofdtelefoons. Daarnaast hebben ze ook een uitgebreid zoekfunctie links onderaan de pagina.

    Succes ermee!

    Groeten,

    Michel

  • rick

    Hoi John,

    De Sennheiser HD25 staat goed aangeschreven bij velen. Deze hoofdtelefoon maakt het geluid niet warmer dan het daadwerkelijk is en wordt veel gebruikt in huis studio's. Zorg in iedergeval niet dat je de SP versie neemt omdat deze een gedeelte van het bereik niet kan weergeven. Deze hoofdtelefoon is te vinden op koptelefoon.org.

  • Boris Kok

    Hoi John,

    Ik had hiervoor een AKG, model K.55 Prijs, zo rond de EUR 50,= maar dat was ergens in 2004. Prima hoofdtelefoon, maar onlangs besloten om op Bose over te stappen. Bij de Mediamarkt konden ze me niet vertellen welke frequentiebereik Bose heeft, maar ik kan je vertellen: ben er zeer tevreden over. Ik merk dat alle tonen nu veel voller en zuiverder naar buiten komen, helemaal naar wens. Ik heb de Bose AE2 genomen, rond de EUR 150,=

    Succes!

    Grt, Boris

  • Willem

    hallo John,

    het is al een tijd geleden dat de laatste reactie over de koptelefoon bij je binnen kwam.

    Ik denk dat je inmiddels al wel een koptelefoon hebt aangeschaft.

    Kun je mij laten weten wat uiteindelijk je keuze is geweest?

    Ik ben namelijk ook op zoek naar een goede koptelefoon voor

    mijn digitale piano .

    Ik heb nu een Sennheiser HD 477, maar ik vind met name de hoge registers te schel.

    Ik denk dat dit soort koptelefoons gemaakt zijn voor de huidige popmuziek: goed in de bassen.

    Zou Bose een ander type koptelefoon gemaakt hebben. Heb je daar zelf ervaing mee,

    of heb je toch een andere aangeschaft?

    Graag een reactie

    Willem met groet