Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dubbele klanken

• de boer

Ik heb van mijn bijstandsuitkering voor mijn zoon tweedehands voor 500 euro een Clavinova 122S gekocht.

Deze deed het enkele weken, maar nu ineens krijg je bij het indrukken van de toetsen meerdere noten tegelijk te horen.

Dit gebeurt niet bij een enkele noot, maar bij minimaal 50% van de noten. Heeft iemand hier ervaring mee, want

toen ik de regionale dealer belde gaf die aan met digitale piano's niets te doen en er geen verstand van te hebben, maar

hij wist mij wel te vertellen dat als deze clavino ouder dan 10 jaar is, ik hem maar op moet geven. En anders zou ik

veel geld kwijt zijn aan een reparatie (als het al zou kunnen) en stuurt hij alleen maar op naar de fabriek.

Voor mij dus maw repareren via het gewone kanaal is te duur (ik weet de leeftijd van deze piano niet), maar dat zou betekenen dat ik mijn 500 euro het weggegooid en geen piano heb.

Heeft iemand meer kennis en advies voor mij?

• j de beer

hallo,

probeer eens het volgende:Reset- & Initialize- Procedures dat gaat als volgt: piano uit zetten dan toets F 0 (dat is de 6e toets van links) in gedrukt houden dan power aan, de piano reset zich dan in de fabrieks instellingen.

veel succes en laat mij eens weten of het gelukt is.

m vr br Jde Beer