Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

reparatie gem rp3

  • jan

    hallo, ik heb sinds kort een digitale piano merk generalmusic type realpiano rp3, de piano heb ik gekocht op marktplaats, heeft altijd goed gespeeld maar opeens wil hij niet meer opstarten krijg allemaal vreemde tekens op het display, weet iemand hier iets op of weet iemand in de buurt van mijdrecht-vinkeveen iemand die dit voor mij na zou kunnen kijken, zelf heb ik er nul verstand van.

    vriendelijk dank Jan

  • Jan

    Hallo,

    ik heb een RP2 van GEM en hetzelfde probleem. Denk dat het een probleem met de voeding is en dat de transformator stuk is. Heb je het onderhand al opgelost? Geloof dat het vervangen van de transformator een nogal dure grap is omdat de onderdelen uit italie moeten komen.

  • jan

    Jan schreef:

    >

    > Hallo,

    >

    > ik heb een RP2 van GEM en hetzelfde probleem. Denk dat het

    > een probleem met de voeding is en dat de transformator stuk

    > is. Heb je het onderhand al opgelost? Geloof dat het

    > vervangen van de transformator een nogal dure grap is omdat

    > de onderdelen uit italie moeten komen.

    Hoi, wat ik heb gedaan is het volgende, ik heb het moederbord er uit gehaald dus speakers eruit en een paar schroefjes dan pak je hem zo eruit, en heb de hele printplaat schoongemaakt met een borsteltje met alcohol, goed droog gemaakt en weer in elkaar gezet, tot nu toe werkt alles weer zoals het moet, ik hoop dat je hier iets aan hebt, succes.

    Jan

  • Pedro

    Hallo,

    Sorry mijn nederlands is echt niet goed, ik zal beter in het duits schrijven…

    Ich habe seit kurzester Zeit ein RP-3, das anscheinend lang gelagert wurde. Das erste Mal nach dem Einschalten gab es Aussetzer: Noten, die sich nicht spielen ließen und die plötzlich auf einmal “rausgespuckt” wurdne. Das Klavier lässt sich seitdem gut bespielen. Leider fehlt ein leichtes Brummen im Inneren des Gehäuses auf: es kommt wahrscheinlich vom Trafo und nicht aus den Lautsprechern aber ich kann nicht 100% sicher sein. Wir hatten das Klavier draussen (bei ca. 5°C !), wo es gelagert wurde, auch ausprobiert, und da ging nichts. Das Gerät konnte einfach nicht starten.

    Fazit: ich glaube, dass so ein Klavier nach ca. 10 Jahren älternde Teile, wie Elkos hat, die man austauschen sollte.

    Bei mir hat die LCD Anzeige einen Fehler: die zweite Zeile geht gar nicht und in der Ersten fehlen einige Pixels. Weiß jemand mehr darüber ?

    Übrigens wisst Ihr wie die Schaltplatine zugänglich ist ? wie man das Klavier aufmacht ?, Das Teil ist unglaublich schwer…..

    Groetjes

    Pedro

  • Pedro

    Hallo,

    Sorry mijn nederlands is echt niet goed, ik zal beter in het duits schrijven…

    Ich habe seit kurzester Zeit ein RP-3, das anscheinend lang gelagert wurde. Das erste Mal nach dem Einschalten gab es Aussetzer: Noten, die sich nicht spielen ließen und die plötzlich auf einmal “rausgespuckt” wurdne. Das Klavier lässt sich seitdem gut bespielen. Leider fehlt ein leichtes Brummen im Inneren des Gehäuses auf: es kommt wahrscheinlich vom Trafo und nicht aus den Lautsprechern aber ich kann nicht 100% sicher sein. Wir hatten das Klavier draussen (bei ca. 5°C !), wo es gelagert wurde, auch ausprobiert, und da ging nichts. Das Gerät konnte einfach nicht starten.

    Fazit: ich glaube, dass so ein Klavier nach ca. 10 Jahren älternde Teile, wie Elkos hat, die man austauschen sollte.

    Bei mir hat die LCD Anzeige einen Fehler: die zweite Zeile geht gar nicht und in der Ersten fehlen einige Pixels. Weiß jemand mehr darüber ?

    Übrigens wisst Ihr wie die Schaltplatine zugänglich ist ? wie man das Klavier aufmacht ?, Das Teil ist unglaublich schwer…..

    Groetjes

    Pedrojan schreef:

    >

    > Jan schreef:

    > >

    > > Hallo,

    > >

    > > ik heb een RP2 van GEM en hetzelfde probleem. Denk dat het

    > > een probleem met de voeding is en dat de transformator stuk

    > > is. Heb je het onderhand al opgelost? Geloof dat het

    > > vervangen van de transformator een nogal dure grap is omdat

    > > de onderdelen uit italie moeten komen.

    >

    > Hoi, wat ik heb gedaan is het volgende, ik heb het moederbord

    > er uit gehaald dus speakers eruit en een paar schroefjes dan

    > pak je hem zo eruit, en heb de hele printplaat schoongemaakt

    > met een borsteltje met alcohol, goed droog gemaakt en weer in

    > elkaar gezet, tot nu toe werkt alles weer zoals het moet, ik

    > hoop dat je hier iets aan hebt, succes.

    > Jan

  • willem

    Vermoedelijk de backup batterij……………moet vervangen worden.Kan ook gelekt hebben,print beschadigd………..

  • Ben

    Hallo,

    Ik overweeg mijn General Music Real Piano RP3 te verkopen. De piano is in prima staat, heb er zeer weinig op gepeeld.

  • Frank

    Hoi Ben, Ik ben geïnteresseerd in jouw RP3. Wil deze wellicht kopen.

    Groeten,

    Frank