Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

digitale piano/keyboard?

• Karin

Omdat ik ga verhuizen ben ik op zoek naar een digitale piano of keyboard. Er is alleen zo enorm veel keuze, dat ik niet weet waar ik op moet letten!

Wie kan mij advies/tips geven?

• wilma

Het mooiste is dat de piano gewogen toetsen heeft.

Ik speel al 30 jaar piano en ben nu verknocht geraakt aan mijn digitale, die ik twee maanden heb.

Let op het geluid!

tip; Roland

2e keus; technics

Groeten, Wilma

• jan

Beste Karin,

Ik ben het met Wilma eens: tegenwoordig is een digitale piano een prima alternatief voor een akoestische.

Keyboard zou ik je afraden, omdat de aanslag nogal verschilt met een digitale piano: deze lijken steeds meer in klank en toetsenaanslag op een echte.

Advies: neem er een met zo min mogelijk toeters en bellen: je wilt een piano en geen drummachine.

Verder: ga naar een goede zaak (en vaak zijn dat de ouderwetse pianozaken die het al een hele tijd uithouden) en probeer daar van alles uit. Luister en voel aandachtig; speel met name op alle piano's hetzelfde stuk waar en hoog en laag in zit; zo kun je het beste vergelijken.

Als laatste tip: probeer met name de gevestigde merken (Roland, Yamaha en Kawai en eventueel Korg en Kurzweil). Kijk en luister eens op hun websites.

Veel geduld en wijsheid toegewenst.

En straks vooral veel speelplezier.

• Karin

Bedankt voor jullie reacties, ik kan er zeker wat mee!