Hallo,
Omdat ik mijn akoestische piano helaas moet gaan inruilen voor een digitale piano (vanwege geluidsoverlast in een appartement) ben ik mezelf nu al een tijdje aant oriënteren op de digitale piano's. Probleem is dat ik eigenlijk maar een heel klein budget heb en er nog steeds niet uit ben.
Ik hoef totaal geen snufjes en mogelijkheden op mijn digitale piano, maar ik wil wel graag het “echte” pianogeluid. Aangeraden is mij een Clavinova of een nieuwe Kawai CN2. Helaas kost een nieuwe Kawai zo'n E1200,- dus veel te duur voor mij. Een gewone Yamaha instapper (dus geen Clavinova) werd mij afgeraden maar die zijn er al nieuw vanaf zo'n E800.-
Op zich sta ik open voor 2e hands MAAR wat heb ik dan en wat kan ik daar nog van verwachten? 2e Hands Clavinova's van een jaar of 10 oud wordt vaak nog zo'n E800,- gemiddeld voor gevraagd. E800,- is voor mij heel veel geld en mocht deze piano mij in de steek laten dan kan ik me echt geen andere meer permiteren. Wat is een redelijk bedrag voor een 2e hands Clavinova van die leeftijd? Daarbij zijn er zoveel verschillende types dat ik me afvroeg of er een site is waarop al die Clavinova's terug te vinden zijn zodat je kunt checken hoe oud ze zijn want je wordt nogal bedonderd via internet is me inmiddels gebleken.
WAT kan ik nu het beste doen:
Een Clavinova van een jaar of 10 oud voor zo'n E800,-?
Een instap Yamaha YPD 131 nieuw met krukje en koptelefoon voor E800,-
Of wachten tot ik een Kawai CN2 kan betalen of eventueel huren?
Wat geven de kenners voor advies? Nogmaals het enige wat ik wil ik een realistisch pianogeluid, verder hoeft er NIETS op te zitten.
Bedankt alvast.