Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

CVP-303 Is dat wat???

• sabine

Hallo daar….kun jij mij helpen?!?

Ik heb jaren orgel gespeelt en de laatste jaren staat hij maar in een hoekje. Omdat ik wat meer variatie wil (zang en eigen begeleiding), heb ik me bij een beetje laten informeren over Digitale Piano's.

Mij leek de CVP 303 ideaal. Deze heeft een microfoon aansluiting, piano en daarnaast allerlei andere mogelijkheden waarbij ik mijn akkoorden kennis kan gebruiken.

Maar ik heb dus geen idee of dit grotendeels verkooppraat was. Kan iemand van jullie mij informatie geven? Ik zoek dus wel zoiets qua mogelijkheden…maar misschien zijn er best soortgelijke piano's die financieel aantrekkelijker zijn?!? of misschien beter?!?

Alvast hartstikke bedankt…

Groetjes Sabine

• Lex

Hou er wel rekening mee dat de toetsaanslag van een (digitale) piano heeeeel anders is dan van een elektronisch orgel of keyboard. Daar moet je dus ook aan wennen !

Je keus hangt ook af van het bedrag dat je wilt uitgeven. De CVP-serie van Yamaha is erg goed. Roland heeft als tegenhanger de KR-serie.

En verder moet je bepalen wat je minimale eisen zijn: goede geluidskwaliteit of veel mogelijkheden?

Dus gewoon veel luisteren en spelen in de diverse winkels !

• sabine

Hartstikke bedankt voor je bericht! Ik zal mijn gehoor even zijn werk laten doen… ; -)

En de KR-serie eens kritisch bekijken.

Ik ben me er wel van bewust dat het nog wel moeilijk gaat worden !!!

• Lex

In de thread hieronder staat het merk Kawai genoemd. Daar heb ik geen ervaring mee, maar wat ik op hun site zie en hoor, oogt en klinkt best goed.

Wij hebben zelf ook nog een keyboard, de Yamaha PSR 8000, met ontzettend veel mogelijkheden en klanken. Die wordt straks dus vervangen door de Roland KR 107. In vergelijking met de Yamaha CVP-modellen met vergelijkbare mogelijkheden is de Roland iets goedkoper.

Probeer ook te onderhandelen over de prijs. Meestal kun je toch wel wat extra korting bedingen.

Succes en veel plezier met het uitkiezen !