Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

gezocht digitale piano

• Esther

Hallo,

Ik heb altijd op een akoestische piano gespeeld. Maar sinds een jaar woon ik op mezelf, in een flat. Nu ben ik op zoek naar een digitale piano, zodat ik mijn spel kan bijhouden. Ik vind het belangrijk dat hij net zo aanvoelt en klinkt als een akoestische piano, dus vooral de aanslag gevoeligheid en dynamiek. Alle technische snufjes en extra geluiden die op zo'n apparaat zitten interesseren me niet zo.

Kan iemand me aanraden wat voor type piano ik dan zou kunnen aanschaffen? Ik heb gekeken op de site van yamaha en daar staat als omschrijving bij de goedkopere modellen dat het beginners piano's zijn. Wie weet waarop dat gebasseerd is? De CLP 220 van yamaha ziet er wel aantrekkelijk uit..Of een uit de YDP serie…

Groetjes, Esther

• Lex

Ik zou voor de CLP 230 gaan. Die heeft een iets beter klavier (GH3 ipv GH). Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak en zelf uitproberen. De modellen van Roland zijn ook heel goed.

Zelf heb ik een Roland KR 107 besteld en moet nu wachten tot hij geleverd wordt…..

• jan

En vergeet vooral ook niet het -ondergewaardeerde?- merk Kawai niet.

Hun digitale piano's zitten met klank en aanslag echt in de top 3. Op de pagina''s van www.kawai.de (ook in het nederlands) vind je uitvoerige plaatjes, specificaties en degelijke geluidsvoorbeelden.

Kawai staat vooral bekend om zijn goede vleugelklanken en natuurgetrouwe aanslag.

Verder meestal niet te veel toeters en bellen, die je toch niet gebruikt.

• Esther

Hoi Lex/papa

Ik was het hoor! haha, maar bedankt voor je antwoord. En het is idd de clp 230 geworden.

Jan, ook bedankt voor je antwoord. Ik heb idd niet goed naar kawai gekeken…

Groetjes, Esther

• janny

Dag, ik heb een digitale vleugelpioano van het merk Roland (kr111) in de verkoop.

Ideaal dus voor als je in een appartement woont. Bij de piano heb ik nog een aansluiting voor

naar je computer met programma (magix notation), waarmee je midi's naar de piano kunt zenden en

tevens ook bladmuziek hiervan kunt maken.

Ik wilde beginnen met pianospelen, maar vanwege ziekte kort na aankoop, heb ik niet meer kunnen spelen.

De piano was nieuwprijs Euro 5.999,–. Ik wil hem verkopen voor Euro 4.500,–.

Mocht je geïnterresseerd zijn, kun je ook altijd bellen. Nummer is: 0657311828

Met vriendelijke groet,

Janny

• janny

Dag,

Ik vergat er nog even bij te vermelden, dat deze vleugel-piano, qua formaat ideaal omdat hij zo compact is.