Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Roland HP700 probleem

• Hans

Ik heb een probleem met mijn digitale piano Roland HP700. Deze is aardig oud (uit 1989 geloof ik), maar heeft het tot nu toe altijd prima gedaan. Het geluid is achterhaald, het klavier niet. Gebruik hem met the Grand van Steinberg en dat werkt prima! Alleen nu beginnen diverse toetsen het te begeven. De velocity werkt niet naar behoren (sommige toetsen klinken dan in eens keihard met velocity 127 terwijl ik de toets zacht aansloeg) en één toets doet het helemaal niet meer, de g3 toets dus uiteraard een vaak gebruikte….

Nu heb ik op internet en hier op dit prikbord/forum al een en ander gelezen over schoonmaken van de contacten want er kan stof tussen zitten. Alleen…en dan komt mijn feitelijke probleem… ik kan alle schroeven uit mijn piano schroeven en open maken, maar ik krijg het toestenblok niet open. Alle toetsen zitten in een soort van metalenbak verzonken en nergens een schroef of zo te bekennen… Dus je komt er niet bij om het schoon te maken of contactspray te gebruiken…. hoe los je dit op??? Ook nergens een service manual te vinden…. De HP700 is vegelijkbaar met de HP800.

Hoe kan ik de toetsen verwijderen zonder ze te beschadigen? Zal wel een of ander klem systeem zijn, maar hoe werkt dit? Ik wil niets forceren….

Heb trouwens wel al naar een andere zitten kijken, had de Yamaha CLP220 op het oog maar als ik mijn oude piano kan repareren dan vind ik dat beter… kan ik die 1000 euries aan iets anders uitgeven… zoals een nieuwe viool of vakantie….:-)

ok alvast bedankt!

Groetjes

Hans

• jan

Heeft Roland geen klantenservice/technische dienst waar je deze kwestie aan kunt doorspelen? Ik zou er in elk geval eens serieus naar speuren.

Bij Kawai is dit namelijk wel zo: een forum met “lijntjes” naar de technische experts.

In elk geval veel succes en geduld toegewenst.