Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Digitale piano

• Eline

Hallo,

Ik ben op zoek naar een digitale piano om mezelf te kunnen begeleiden (ben zangeres) en ben een beginnend pianospeler.

Voorwaarde voor mij is dat er een transponeerfunctie op zit, en ik heb het idee dat dat lang niet altijd het geval is!? (en hoe wordt deze functie genoemd in de productomschrijvingen?)

Ook wil ik graag stukjes op kunnen nemen (en weer direct terugluisteren) en moet er een koptelefoonaansluiting op zitten.

Heeft iemand suggesties voor een digitale piano die betaalbaar is (nieuw of 2e-hands, onder de ? 800,-) en die bovenstaande specificaties heeft? Vooralsnog ben ik vooral geinteresseerd geraakt in de CLP- en CVP-serie van Yamaha.

Bij voorbaat dank!

Groet, Eline

• jan

Kijk ook eens bij de specificaties van de digitale/stagepiano's op

www.kawai.de.

Er zijn heel wat nieuwe modellen, ook in de goedkopere sfeer, bij gekomen.

• jan

p.s.

in de nederlandse productspecificaties wordt gewoon de term Transponeren gehanteerd.

• A. van der Sar

Hoi Eline,

Ik heb een hele mooie Yamaha CLP-920 te koop, waar een transponeerfunctie op zit, een volumeknop en een aansluiting voor de koptelefoon. Je kunt deze piano aansluiten op je computer, en als je bepaalde software installeert kun je gemakkelijk opnames maken en weer afspelen.

De piano is in zeer goede staat, bijna niet gebruikt.

Als je interesse hebt, kun je hem altijd even komen uitproberen in Apeldoorn.

Groeten, Amber

• ertju

De casio PX110 is een zeer betaalbare digitale piano met 88 gewogen toetsen, incl transponeerfunktie, kaal c.a 500EUR. 'k heb hem net zelf aangeschaft…

• harry

Hallo Amber,

Ik zag dat je een clp-920 piano te koop hebt. Is die er nog? Wat vraag je er voor?

Harry

• Peter (Haarlem)

Wat kost ie en zitten er speakers op?A. van der Sar schreef:

>

> Hoi Eline,

>

> Ik heb een hele mooie Yamaha CLP-920 te koop, waar een

> transponeerfunctie op zit, een volumeknop en een aansluiting

> voor de koptelefoon. Je kunt deze piano aansluiten op je

> computer, en als je bepaalde software installeert kun je

> gemakkelijk opnames maken en weer afspelen.

>

> De piano is in zeer goede staat, bijna niet gebruikt.

>

> Als je interesse hebt, kun je hem altijd even komen

> uitproberen in Apeldoorn.

>

> Groeten, Amber