Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Iemand ervaring met 'Classic Cantabile'???

• Gemma

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een digitale piano te kopen, omdat ik uit huis ga en niet zonder piano kan. Nou zag ik een digitale piano staan op internet, die mij erg geschikt lijkt, maar ik weet niet of het een goed merk is. Het gaat om de ‘Classic Cantabile DP 200 FD’ of de ‘Classic Cantabile DP-100’.

Heeft iemand ervaringen met dit merk??? Voelt het aan als een echte piano? Hoe is de klank? Enz…

Zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?

Dankje!

Groetjes,

Gemma

• jan

Beste Gemma,

ik vermoed dat de Classic Cantabile modellen nog te nieuw op de markt zijn.

Ik heb de pagina's bij de importeur (Musikhaus Kirstein) eens bekeken, maar ik kan er niet veel van maken, behalve dan dat het om een introductiestunt gaat.

Naar mijn bescheiden mening zitten er ook te veel toeters en bellen op.

Het beste zou zijn: zelf uitproberen (maar dan moet je een dealer in Nederland weten); zo'n uitgave doen als je alleen maar wat Internetinformatie hebt (en maar 1 kort demootje van de pianoklank), ik vind het link.

Bovendien: realiseer je de verzendkosten (voor de prijs van de 200 + verzendkosten heb je ook een goede piano van een gerenommeerd merk…)

Misschien kan echter wel de importeur je aan testrapporten helpen en aan dealers in Nederland, zodat je je beter kan informeren.

Succes.

• Henry Kompagnie

Hallo allemaal,

Ik heb zo'n Classic Cantabile. Bijna een jaar geleden gekocht. Gelijk de duurste genomen (DP 200, hoogglans, met FD). En mijn mening: het ding biedt veel voor z'n geld! Je moet het niet zien als een concertpiano of zo. Daarvoor kun je beter veel meer geld reserveren: ongeveer 3.5x zo veel voor een goeie uit de reeks van Yamaha of zo. Ik had bewust voor de 200 gekozen omdat ik op duitse nieuwsgroepen had gelezen dat de ingebouwde versterker in de DP100 versies toch wat te wensen over liet. Daar meldde men dat bijna altijd met een externe versterker gespeeld moet worden.

Ik zie de piano als een uitstekend studiepiano voor mijn dochter (en haar pianoleraar vind dat ook) en voor mij -akkoordenspelend- een leuk apparaat om ook wat te pianoleren en afwisselend ook nog wat keyboard muziek te kunnen spelen.

Met mijn DP200 heb ik 2x in een grote kerk gespeeld en beide keren zonder extra versterking! En dat met de volumeknop dan op zo'n 3/4. Dat trekt dat ding prima! Let wel: om zang te begeleiden; niet om overal bovenuit te scheuren met het geluid. Thuis zet ik de volumeknop op zo'n 50%. Je kunt dan met de aanslaggevoeligheid lekker spelen. Nadeeltje is wel dat als je 'm superzacht zet (dus zeg maar 10%) daar zit ergens een vreemde overgang tussen wel de voices harder maar nog niet de begeleiding.

Ik heb 'm ongezien gekocht, via de post laten opsturen. En nog steeds geen spijt van. Sterker nog: te adviseren!

Overigens: ik heb 'm pas geleden ook in een nederlandse krant in een advertentie zien staan. Maar ik weet niet meer bij welke zaak.

Mocht je meer willen weten, kom gerust langs (als je in de buurt bent).

Met vriendelijke groet,

Henry Kompagnie, Bergentheim.