Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

digitale piano/stage/tafelmodel

• Martina B

Hallo

Ik ben Martina en ben op zoek naar een piano voor een appartement (dus silent) en ook die gemakkelijk transporteerbaar is. Ik keek even mee op de berichtjes, dus zoek al in de richting Kaway - Roland of Yamaha, daar ik nog nooit piano heb gespeeld en de eerste maal ga lessen volgen maar wel blijvend van plan ben ermee bezig te zijn wil ik geen ‘kat in de zak’ kopen. IK BEN ECHTER LEEK. Mijn inkomen is erg klein, daarom in occasie : 200 tot 300euro, en liefst in omgeving van Maasmechelen. (woon in Opgrimbe) Ik moet het immers ophalen met openbaar vervoer, tenzij u het ook bij mij wil afleveren voor 20 euro extra. Tegen september zou ik een instrument willen hebben. Kent u iemand die over een dergelijk model beschikt en of kan u me in deze merken ook de types aanduiden die goed zijn, waar ik jarenlang plezier aan heb…

Alvast bedankt

Martina B

• Mart

hallo

Ik ben gaan kijken naar een winkel om een huurkooppiano , mijn interesse ging uit naar 2 modellen: Yamaha 115 (lag huurprijs en wb) en een roland HP e3 model, deze was alleen 200 euro duurder… Welk is nu de beste. de klank van Yamaha is hoger maar is de kwaliteit van Roland dan even goed in het type dat aangeboden wordt? Ik zag een 2e hands digitale stage piano KORECH aan 55O euro in deze winkel. Hij had 8 versch . pianoklanken. Kan ik het wagen met zo'n onbekend merk? The silent piano (klonk het mooist) heb ik zogelaten, zelfs 2e hands veel te duur voor mijn budget.

Graag een kleine hint als iemand van jullie nog niet op vakantie is??!!

Bedankt alvast.

Mart

• jan

Spaar nog wat, orienteer je via Internet en winkels enne:

begin alvast met wat muziektheorie (in de biep kunnen ze je vast verder helpen en ook op Internet is aardig wat te vinden). Ga notenschrift leren, verdiep je alvast in een paar gebruiksaanwijzingen (Internet).

Piano kopen is een ding; pianospelen een kwestie van lange adem en veel oefenen.

Zorg dat je niet meer een leek bent als je je piano koopt.

En inderdaad: een silent piano is verspild geld, een goede koptelefoon niet.

Succes.

• Mart

Hallo Jan

Bedankt voor de goeie raad, sparen doe ik inderdaad… Het lijkt alsof u me uitlacht.

Ik ben leek, ik BEN van plan notenleer te volgen, voor het eerst zal ik die kans eindelijk krijgen. Maar gezien ik van het minimuminkomen rondkom is de kostprijs om zulke (3jarenlang notenleer + oefenlessen) reeks lessen voor mij jarenlang onbetaalbaar geweest. Echter nu heb ik eindelijk een deel van het geld bij elkaar en ja, goddank er is een God die leeft en me helpt (ik hoor je alweer lachen). Ik krijg voor 50 euro een oud kerkorgeltje en daar neem ik genoegen mee. Silent in 2e hands kost 3550 frank. Leek ben ik alleszins maar daarom niet minder een ernstig gïnteresseerd om op mijn 50e de grondbeginselen te leren. Mijn jeugddroom gaat na 35 eindelijk in vervulling. LACHT U NOG? Ga je gang. Het beste.

Martinajan schreef:

>

> Spaar nog wat, orienteer je via Internet en winkels enne:

> begin alvast met wat muziektheorie (in de biep kunnen ze je

> vast verder helpen en ook op Internet is aardig wat te

> vinden). Ga notenschrift leren, verdiep je alvast in een paar

> gebruiksaanwijzingen (Internet).

> Piano kopen is een ding; pianospelen een kwestie van lange

> adem en veel oefenen.

> Zorg dat je niet meer een leek bent als je je piano koopt.

> En inderdaad: een silent piano is verspild geld, een goede

> koptelefoon niet.

> Succes.

• jan

Beste Martina,

in alle oprechtheid veel succes en speelplezier toegewenst.

Al mijn reacties op uw mededelingen waren zeer serieus bedoeld en probeerden met u mee te denken. Met u lachen heb ik nooit gedaan. Waarom ook?

Jammer dat u (als ik het allemaal goed begrijp) enkele zaken anders hebt geinterpreteerd als ik bedoelde.

• Martina

Jan,

Het is ok hoor! Heb pas nu je bericht kunnen lezen. Ik ben blij met je positieve reactie. Ik ben wat ouder en ben enorm bang maar ik wil absoluut nu beginnen, anders hoeft het niet meer.

jan schreef:

>

> Beste Martina,

>

> in alle oprechtheid veel succes en speelplezier toegewenst.

> Al mijn reacties op uw mededelingen waren zeer serieus

> bedoeld en probeerden met u mee te denken. Met u lachen heb

> ik nooit gedaan. Waarom ook?

> Jammer dat u (als ik het allemaal goed begrijp) enkele zaken

> anders hebt geinterpreteerd als ik bedoelde.