Wie kan me iets vertellen over de Roland type 800. Deze is me aangeboden, maar weet niets over digitale piano, en ik weet dus niet of de kwaliteit van dit type Roland goed is. Kan ook nergens op de web info vinden over dit type Roland.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsHallo Yessica,
als het een Roland G 800 betreft dan spreken we over een arranger workstation.. Deze heeft een aardig arsenaal aan klanken ca. 70 toetsen en wat erg interessant is een goede begeleidings automaat en ritmes.
Het is alleen de vraag of je dit zoekt.
De toetsen zijn niet gewogen en spelen dus voor iemand die een piano zoekt te licht. Tevens is het piano geluid slecht te noemen. De rhodes en orgel geluiden zijn behoorlijk.
2ehands moet er gemiddeld niet meer dan € 500,- voor betalen. Kijk maar een op het internet en zoek op G800 onder muziekinstrumenten.
Verder moet je opletten als je hem gaat bekijken of de knopjes ok zijn. Bij de G600, G800 en G1000 heeft Roland knopjes gebruikt die op de den duur kapot gaan. Ze werken dan nog wel maar zitten scheeft in je frontje of zo of weigeren soms.
Zelf vervangen is mogelijk kost je voor een heel keyboard ca. € 35,- aan knopjes en een avond geduld als je lef hebt tenminste.
Laat je het doen kost het je al snel € 250, tot € 300,-
Kortom,
Wees zeker wat je wil en let op wat je koopt.
Zoek je een gewogen keyboard moet je eens naar een Casio PX 300 gaan kijken. Helaas heeft Casio een naam voor rekenmachientjes maar zo'n ding is echt fantastisch om mee te beginnen en je kan deze nieuw kopen voor ca. € 500,- met een prima piano geluid.
Let wel op: de PX 100 heeft minder aantal geluiden en begeleiding wat niet iedereen zoekt en dus lijkt deze een betere koop omdat ie goedkoper is. Deze heeft echter geen uitgangen voor een speaker en kan je dus allen met z'n eigen speakers beluisteren of over een koptelefoon. Is een beetje lastig in een bandje…
Groet,
Kees
Beste Yessica,
Heb een jaar of twee geleden deze Roland HP 800 gekocht voor 150,- van een pianoleraar. Als je gewoon piano wilt (leren) spelen, voldoet deze digitale piano uitstekend.
Alle verdere mogelijke toeters en bellen heb ik niet uitgeprobeerd, weet niet eens wat daarmee kan, maar als het alleen bedoeld is om piano te spelen en voor een schappelijke prijs, aarzel dan niet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?