Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

digitale piano

• poula

Ik ben op zoek naar informatie over een digitale piano.

Mijn zoon is“geslaagd”hoop ik en als alles goed gaat gaat hij het conservatorium doen richting muziek theater.

Hij gaat dan op kamers en mist de piano, ik ben dus op zoek. ik heb totaal geen verstand van digitale piano's. Hij speelt er vooral musical liedjes op. Hij heeft het dus nodig om zichzelf te begeleiden. Wie oh wie heeft er goede tips!

Waar moet ik op letten.

• poula

Oh ja de piano moet makkelijk mee te nemen zijn.

• jan

Alvast proficiat; een zorg minder.

Wat de piano betreft: je noemt twee belangrijke punten. Vervoerbaar en te gebruiken voor zijn studie. Dat betekent twee dingen: je moet op zoek naar een stagepiano (een makkelijk te vervoeren en extra stevige digitale piano, zeg maar tafelmodel); ten tweede je moet het zoeken in de degelijke hoek. De gevestigde namen die ook een dealer- en servicenet achter zich hebben staan.

Wil je daarbij ook nog een acceptabele aanslag en pianoklank, dan kom je mijns inziens toch bij de stagepianos van Kawai, Roland of Yamaha. Je praat dan over een prijsklasse van (nieuw) ongeveer 800 tot 2000 Euro, maar voor rond de 950 tot 1200 moet je kunnen slagen.

Zoek de webpagina's van de merken op: je kunt ze daar zien en horen (geluidsdemo's). Als je een selectie hebt gemaakt, ga dan met zoonlief naar een dealer die ook goede service levert, en ga een middagje de piano's naar keuze proberen, niet voor laten spelen maar zelf doen. Liefst steeds dezelfde liedjes zodat je fatsoenlijk kan vergelijken. Let op aanslag en klank.

Laat je niet overbluffen door allerlei irrelevante zaken zoals ingeblikte drummetjes

of ingesloten toeters en bellen: het gaat -meen ik- om de pianoklank. De rest zit overigens meestal wel redelijk goed.