Hoi allemaal,
Leuk dat je gereageerd hebt Jan, ik kon me geduld niet bedwingen, daarom ben ik zelf maar aan de slag gegaan, en ja het is gelukt!!!!
Je komt erg veel schroefjes tegen, maar het is allemaal erg logisch.
Eerst heb ik de voorplaat weg gehaald, daarna heb ik alle toetsen eruit kunnen halen (1 deel), dit ging erg makkelijk, deze zat vast aan een andere print met 2 kleine flatkabeltjes.
Daarna heb ik alle los geschroefde delen schoongemaakt met een stofzuiger. Maar dat mocht het probleem niet verhelpen.
Toen heb ik de printplaat onder de toesten los gehaald.
Op deze printplaat zit een rubbere strook met allemaal gaatjes waar de toetsen inbelanden, ik heb ook onder deze rubbere strook schoongemaakt (makkelijk).
Het probleem was waarschijnlijk stof of vuil op de contactjes onder de rubbere strook.
En zo heb ik het probleem verholpen!!!
Conclusie: Ook digitale piano's mogen wel een beschermkleedje voor boven de toetsen hebben;)
Dit gaat om een Roland HP1300e ik weet niet zeker of andere digitale
piano's zo makkelijk in elkaar zitten als deze.
Voor elke ingreep binnen een digitale piano is wel zeker enige technische kennis voor nodig!!! voor je het weet maak je het alleen maar erger of nog erger je krijgt zelf een schook, dus wees voorzichtig of laat het een dealer doen!!! jan schreef:
>
> Beste Bart,
>
> Dichtlaten die handel! Tenzij je een expert bent natuurlijk.
> Het gaat om een electrisch apparaat, waar je snel wat aan
> verprutst.
> Zoek de site van Roland op en neem contact met de technische
> dienst; dat kan meestal via e-mail. Eventueel kun je proberen
> bij een plaatselijke Roland-dealer.
> Veel succes.
>
> Jan