Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

digitale piano, hoog model

• Wendy

Ik ben op zoek naar een digitale piano, maar dan als model van een normale hoge piano. Wie kan mij verder helpen, ik ben opzoek naar een merk en model, verkoopadres, kortom zo veel mogelijk info! Alvast bedankt. Wendy

• André Duk

Hoi Wendy,

Wat jij zoekt vind je wellicht in de digitale Yamaha GT 20, prachtig echt om te zien.

De piano valt in de categorie “Gran Touch” modellen omdat het een authentiek hamermechaniek heeft om het allemaal ook nog echter te doen aanvoelen.

Hij is er ook in zwart hoogglans.

Voor zover ik weet bestaat er van andere merken geen vergelijkbaar instrument.

Heel veel informatie over digitale piano's kun je vinden op:

www.muziekindex.nl/p/digitalepiano

“Jouw” model wordt beschreven onder het hoofdstukje “hybride”.

Kijk bijvoorbeeld op de site van Clavis piano's (Utrecht en Amsterdam). De normale uitvoering van de GT 20 staat er niet geprijsd, maar het zwarte hoogglansmodel kost ongeveer € 4.375,-. Je vind er ook een uitgebreide prijslijst van andere digitale (Yamaha) modellen.

Terzijde: ik ging vorig jaar zelf óók voor de GT 20, omdat ik de modellen van de standaard digitale piano's absoluut niet mooi vind. Toch heb ik hem niet gekocht omdat de mogelijkheden en vooral de klankkleur van andere Yamaha modellen ver boven die van de GT 20 uitstijgen. Bovendien zijn die een stuk goedkoper omdat het autenthieke toetsmechanisme ontbreekt.

Ik wens je veel succes bij het maken van een keuze.

Groeten,

André.

Wendy schreef:

>

> Ik ben op zoek naar een digitale piano, maar dan als model

> van een normale hoge piano. Wie kan mij verder helpen, ik ben

> opzoek naar een merk en model, verkoopadres, kortom zo veel

> mogelijk info! Alvast bedankt. Wendy

• Ben Bosch

Hoi

Ik heb een Roland 2e te koop digitaal display en vele instelings mogelijkheden.

Kruk en hoofdtelefoon meegeleverd 1 jaar oud en niet veel gebruikt.

1800 was de nieuwprijs en omdat mijn vrouw gestopt is met een duale opleiding.

is hij nu overbodig geworden.

Doe een bod zou ik zeggen.

Mooi Model donkere kleur hout.

Mvg Ben

• Martienes

Ik heb ook gezocht naar de GT-20 maar in heel Nederland is deze piano niet te vinden. De laatste is door Yamaha geimporteerd begin 2004. Er is weinig vraag naar daar deze piano qua aanschaf te vergelijken is met een accoustische piano. De vleugel-variant in de GT-serie van yamaha doet het beter: conservatoriumstudenten hebben voor weinig geld een digitaal instrumente met echt vleugelmechaniek dat bovendien nog in hun studentenkamer past.

Wanneer iemand weet waar een GT-20 te bespelen valt hoor ik het graag.

Groeten, Martienes.

• jan-willem

Kijk es op www.digitalclassic.nl