Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Stagepiano: casio privia px-100? px-300?

  • Arthur de Jong

    Besten,

    Ik ben mij aan het orienteren op een stagepiano. Heb enige tijd keyboard gespeeld, maar wil overstappen op piano. Om te kijken of het wat is zou ik graag een betaalbare stagepiano aanschaffen. In de lokale muziekwinkel werd een casio privia px-100 of px-300 aangeraden. Heeft iemand ervaring met deze apparaten, is het wat, of wat is een goed alternatief in dezelfde prijsklasse?

    MVG, Arthur de Jong.

  • Gerard

    Hoi Arthur,

    Ik orienteerde me vooral op rolands en yamaha's. Door toeval kocht ik toch een Casio Privia PX-100.

    Ik ken ook de Roland rm (?) 700 van nabij, …

    Natuurlijk is de Casio eenvoudiger, kwa klank. Maar absoluut vergelijkbaar met de roland kwa feel.

    De prijs… is alleen veel antrekkelijker.

    Doe ermee wat je wil.

    gerard

  • marijke

    Hallo,

    Ik heb een casio privia px 110 aangeschaft en ben er erg tevreden over, als u mij mailt zal ik er meer over vertellen

  • thea

    Heeft er iemand ervaring met het aansluiten van een midi-sound module op de Privia px-100?

  • Jaja

    Hallo Arthur,

    Wij hebben goede ervaringen met onze Casio Privia PX100. Er zitten heel veel gbruiksmogelijkheden op (ritmes, begeleiding, metronoom e.d.) Mijn zoon heeft hem gebruikt tijdens zijn muziekstudie. Omdat hij overgestapt is naar een andere studierichting (geen muziek) hebben wij hem op marktplaats te koop aangeboden, geheel kompleet en staande op een quiklok verstelbare standaard. Misschien heb je interesse?

  • Ton Weenink

    Jaja, is deze al verkocht?