Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kwaliteit P80 en clavinova 130

• Hermine

Ik heb zelf een P80 en ik vind de kwaliteit van geluid met koptelefoon en de aanslag prima. Maar ik wil er ook graag speakers bij hebben. Nu twijfel ik of ik deze zal houden of b.v. een clavinova 130 zal kopen. Daar zitten nl. de speakers al ingebouwd.

Wie kan iets zeggen over de kwaliteit van de 130 in vergelijking met de P80?

Alvast bedankt!

• jan

Lees mijn opmerkingen van 9 januari 2005.

In dat geval ben je met de aanschaf van een setje 2.1 speakers plus een tussensnoertje voor rond de 40 tot 60 Euro klaar, en wel op een, naar mijn mening, zeer acceptabele wijze.

Ik heb overigens pas geleden van Kawai vernomen dat er meer mensen deze “truc” hebben uitgeprobeerd, en tot tevredenheid, naar ik begreep.

Mocht het je net zo bevallen als mij -en je zegt dat aanslag en klank van de P80 je

geen reden tot klagen geven- dan ben je zo op de goedkoopste manier geholpen.

Ben benieuwd naar je ervaringen.

• Hermine

Bedankt voor je antwoord. Nog een paar vragen. Heb je hierbij dan geen versterker nodig? En waar kun je deze speakers kopen. Hoef ik het aantal watts er niet bij op te geven als ik ze koop? Sorry ik ben hier nog niet erg van op de hoogte.

• Hermine

Sorry, ik had je bericht van 9/1 nog niet gelezen. Als ik het goed begrijp zijn het PC speakers en dus bij een computerzaak te koop? En heb ik geen versterker nodig want deze zit volgens mij niet in de P80 ingebouwd.

• jan

De speakers die ik bedoel zijn te koop bij de computerwinkel. Ik heb zelf voor de Logitech X 230 gekozen omdat die het meest evenwichtige klankbeeld opleverde in tests. De Creatives, bijvoorbeeld, leverden veel te veel bassen om natuurgetrouw te zijn.Philips MMS 231 zou ook een optie kunnen zijn. Belangrijk is dat alle frequenties van hoog tot laag natuurgetrouw en evenwichtig worden weergegeven

En dat is bij veel PC speakers het zwakke punt (boemboem).

Wat je vraag over die ingebouwde versterker betreft: hoogstwaarschijnlijk zit er eentje in jouw P80 ingebouwd (anders kreeg je ook geen geluid via je hoofdtelefoon). Als dat zo is (en dat kan je navragen bij Yamaha via e-mail of via een deskundige muziekwinkel/dealer) dan kun je via de kabelcombinatie die ik beschreef de speakerset verbinden met de twee output-openingen van de piano.

Duidelijk? Succes.

• Hermine

Hartelijk dank voor je adviezen. Ik ga het proberen. Je hoort het nog.

Bedankt!

• jan

En Hermine, heb je al iets kunnen uitproberen met je P80 en mijn tips? Ben benieuwd.

• Peter

Gewoon een op je huis tuin en keuken stereo toren aansluiten. Doe ik ook. klinkt geweldig! Kijk trouwens wel uit met je volume van je P80. en pc monitors, tja, mis je toch een gedeelte van je klant. Ow by the way, P80 rules is klein, heeft 4 soorten piano geluid van jazz, old scool Paino and rock piano. Handig voor als je in een band speelt. P80 is trouwens compact en makkelijk vervoerbaar in je auto (moet je 'm wel schuin zetten).