Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

digitale piano, maar welke?

• menno

LS

Ik ben op zoek naar een digitale piano, rond de 1000 euro of ietsjes meer.

ik hoef helemaal geen opties, wil verder alleen dat het nog een beetje een meubel is omdat ik anders helemaal zo'n elektronisch gevoel krijg en het moet gewoon een dijk van een piano-geluid hebben. Welk merk heeft dat beste geluid nu eigenlijk in handen? En welke modellen komen het meeste in aanmerking want ik wil al een beetje ingelicht zijn voordat ik een winkel met 20 modellen binnenstap.

bij voorbaat bedankt voor je reactie!

Menno

• jan

Vooropgesteld: het mooiste pianogeluid geeft een echte akoestische; dit geldt ook voor de aanslag. Een digitale piano blijft uiteindelijk steeds maar een benadering van die werkelijkheid.

Je zal zelf op zoek moeten gaan naar wat je een Dijk van een pianogeluid vindt: helder of volwarm, steriel of dynamisch. Hoe natuurlijker hoe beter, vind ikzelf. Wat kan helpen voor je de winkels afgaat is het volgende: de grote merken zoals Roland, Kawai en Yamaha hebben op hun webpagina's geluidsdemonstraties van hun klanken; zo kan je dus bijvoorbeeld de grand piano vergelijken of de bright piano,enz.

Verder: bijgesloten bij het januarinummer van het duitse Keyboards is een cdtje waarop alle in het nummer geteste en besproken piano's zijn te beluisteren, steeds in een vergelijkbare pianoklank en met steeds hetzelfde voorbeeldliedje. Via de website (Keyboards.de) kan je het proberen te achterhalen. Het gaat weliswaae om stagepianos maar de vleugel- en pianoklanken zijn vaak toch dezelfde als bij de huiskamermodellen.

Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Laat het ooit eens weten op het prikbord.

Succes.

• Ben Bosch

Ik heb een Roland 2e te koop 1 jaar oud digitaal display donker kleur hout.

Kruk en hoofdtelefoon meegeleverd.

Vele opties aanwezig.

Is als nieuw niet veel gebruikt mij vrouw had hem nieuw gekocht vanwege een duale opleiding van de pabo.

Nu ze gestopt is maakt ze er geen gerbruik meer van

Intresse mail me

Mvg Ben Bosch

• Johan Jacobs

Hallo,

Zonder nou meteen de verkoper uit te willen hangen…ik heb wel wat je zoekt; niet zo'n bruin geval met alleen een klavier en wat fineer, maar een flinke digitale yamaha clp-157. Hij is met eern reden groot, want (en nou komt het) er zitten speakers onder het klavier, maar ook erboven. Voor een foto kunt u bij afbeeldingen van Google clp-157 intypen. Het mooie van dit systeem is dat de linkse toets ook links geluid geeft en zo mee beweegt met het toetsenbord. Ik zou zeggen…bel even. Over de prijs is altijd te praten, maar 1000 is voor ons beiden mooi, dunkt mij. Groeten Johan.

• Pianoplayer

Een goede keus voor zowel thuis als op het podium een Roland RD 600 2e hands.

Goeie aanslag en goede klank.

Zelf speel ik er jaren op als begeleiding bij musicals en cd opnamesmenno schreef:

>

> LS

>

> Ik ben op zoek naar een digitale piano, rond de 1000 euro of

> ietsjes meer.

> ik hoef helemaal geen opties, wil verder alleen dat het nog

> een beetje een meubel is omdat ik anders helemaal zo'n

> elektronisch gevoel krijg en het moet gewoon een dijk van een

> piano-geluid hebben. Welk merk heeft dat beste geluid nu

> eigenlijk in handen? En welke modellen komen het meeste in

> aanmerking want ik wil al een beetje ingelicht zijn voordat

> ik een winkel met 20 modellen binnenstap.

>

> bij voorbaat bedankt voor je reactie!

>

> Menno

• Anne

Ik heb maar 1 tip voor jou:

Korg SP200 of 300

Speel er al 3 jaar mee in band, topding!

• Anne

Ik heb maar 1 tip voor jou:

Korg SP200 of 300

Speel er al 3 jaar mee in band, topding!