Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Yamaha CVP305 of Roland KR-7

• gerard

Ik wil een nieuwe digitale piano aanschaffen (heb nu een Roland KR-177) die veel mogelijkheden bied que begeleiding (veel styles etc..) Mijn oog was gevallen op een Yamaha CVP-305. Roland's KR serie leek mij minder, (ook omdat ik de KR-3 en 5 veel op mijn KR-177 vond lijken). Nu heb ik wel een het topmodel, de KR-7 als occasion gevonden voor dezelfde prijs als een nieuwe CVP-305.

Moet ik toch voor deze KR-7 gaan?

• p meevis

Hallo ik heb een geweldige splinternieuwe cvp 307 te koop. Allerlaatste nieuw model en technisch gezien al topmodel van yamaha. de types daarboven hebben enkel duurdere kast ed.

Deze 307 is in rosewood kleur(standaard) 5 weken oud en heeft als extra nog een diskette drive. rechtstreekse internet verbinding(usb naar adsl-modem) op yamaha internetsongbook(gratis)zo dat je toegang hebt tot zo goed als alle partituren!!!!!(noten in iedere toonaard naar wens omschakelbaar!)van vrijwel alle artiesten!!! met begeleidingen tekst enz enz. heeft ook iAFC systeem voor sublieme vleugelklank weergave.

De reden dat ik m verkoop is dat ik een zelfde 307 maar dan in mahagony kleur wil kopen. Omdat die in december nog niet leverbaar was en ik niet zonder instrument wilde zitten heb ik toen deze gekocht. adviesprijs in de winkels 5710 euro,

mijn prijs 4849 euro ( = absoluut vaste prijs) met nog bijna 2 jaar garantie! (tot in dec 2006)

Ik heb toch voor de 307 ipv 305 gekozen omwille van het dubbel zo grote kleuren display wat met partituren toch nog maar net groot genoeg is, de veel grotere versterking, dubbel zoveel voices wat met uitgebreide begeleidingen zeer interressant is, het veel mooiere beetje vleugelachtig model en vooral het iAFS systeem. en je hebt ook nog veel meer rytmes beschikbaar.

groetjes P Meevis

Ps laat aub iets weten, ook al ben je niet zo direct geinteresseert in deze cvp heb ik nog wat tipsgerard schreef:

>

> Ik wil een nieuwe digitale piano aanschaffen (heb nu een

> Roland KR-177) die veel mogelijkheden bied que begeleiding

> (veel styles etc..) Mijn oog was gevallen op een Yamaha

> CVP-305. Roland's KR serie leek mij minder, (ook omdat ik de

> KR-3 en 5 veel op mijn KR-177 vond lijken). Nu heb ik wel een

> het topmodel, de KR-7 als occasion gevonden voor dezelfde

> prijs als een nieuwe CVP-305.

> Moet ik toch voor deze KR-7 gaan?

• gerard

Ik heb de knoop al doorgehakt en heb inmiddels al een CVP305 bestelt. Die CVP307 is inderdaad beter maar ver boven mijn budget (ook als occasion)! Maar de 305 is al een hele vooruitgang op mijn vorige Roland KR-177…

Maar bedankt voor je reactie!

• Marco van Dijk

Beste Gerard,

Wellicht een hele late reactie.

Ik zoek een KR 177.

Heb jij die KR 177 toen der tijd ingeruild?

Is hij ergens te koop?

m.vr.gr.

Marco

• Michiel

Hallo Gerard,

En? Bevalt jouw CVP 305? Ik heb hem nu zo'n 5 jaar en het is echt een mooi apparaat. Alleen.. weet jij toevallig hoe je de maatsoort kunt wijzigen in bijv. 6/8e? Als ik een nieuwe song in wil spelen, kan ik nergens vinden (ook in de handleiding staat het erg vaag) hoe je dit kunt aanpassen…

Groeten,

Michiel