Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Advies 2ehands digitale piano

• vincent

Ik ben op zoek naar een digitale piano tussen de 500-1000 euro.

Wat zijn goede merken en wat niet? Ik heb goede verhalen gehoord over de clavinova's van Yamaha, maar die zijn niet makkelijk te vinden in het 2e-hands circuit…

wat adviseren jullie?

(heb geen interesse in een CLP-970 trouwens… aangezien die boven budget zit)

• jan

Twee duitse keyboardbladen hebben recent de gangbare digitale (stage) piano's getest.

Het betreft:Keyboards.de 12/04 en Tastenwelt 01/05. Als je via Internet de webpagina's opzoekt kun je daar wellicht achterhalen hoe je een nummer kan bestellen.

Succes met vergelijken maar probeer vooral eerst zelf uit. Het zijn-ook voor tweedehands- toch grote bedragen. Overigens hebben de meeste pianowinkels ook altijd een voorraadje tweedehands. Handig ivm garantie en reparatie.

• Harm

Beste Vincent,

Als ik in die prijsklasse zou shoppen zou ik voor een stage gaan, aangezien je meer waar voor je geld krijgt. Ik zou gaan kijken (evt via internet) bij de muziekwinkels, vanwege garantie etc.

Wat betreft de merken.

Ikzelf heb een Yamaha p-120 (een stage) en ben hier erg over te spreken. Het klavier is voor zijn prijs heel goed: goede weerstand, gevoelig en komt behoorlijk in de buurt van een echte. Het geluid is prima: behoorlijk natuurgetrouw maar soms klinkt er toch iets metaligs/kunstmatigs in door. De andere stemmen zijn volgens mij ook netjes, vooral het orgel vind ik mooi klinken (gebruik ik ook vaak). Verder is het vooral een degelijk apparaat, in mijn ogen degelijker dan een Roland. Yamaha heeft wat dat betreft een goede reputatie.

Wat volgens mij verder binnen jou budget valt zijn bijvoorbeeld de:

-Yamaha P60: goedkoper dan de 120 en ook met speakers, heeft minder functies en een iets minder geluid (maar wel ok). Klavier is ook ok

-Korg SP200: vrij goedkoop, maar maakte op mij weinig indruk.

-Roland RD170 heeft veel functies maar qua klank meer electronisch. Klavier en degelijkheid is volgens mij ook wat minder.

-Kurzweil SP88X: goed alternatief voor de P-120.

ik wens je veel succes!

groet,

Harm

• vincent

Alvast bedankt voor de reacties :) Ik zoek vooral een digitale piano waarvan het piano-geluid goed is, dus Yamaha heeft in dat opzicht idd wel de beste papieren.

Ik zal eens gaan kijken voor stage-piano's.

• herbie

ik heb een Yamaha P200 in mijn bezit en wil hem verkopen. De pianogeluiden zijn fantastisch en ziet er nog goed uit. Laat me weten of je geinteresseerd bent.vincent schreef:

>

> Alvast bedankt voor de reacties :) Ik zoek vooral een

> digitale piano waarvan het piano-geluid goed is, dus Yamaha

> heeft in dat opzicht idd wel de beste papieren.

> Ik zal eens gaan kijken voor stage-piano's.

• Johan Jacobs

Hallo,

Ikzelf heb een clavinova van Yamaha model clp-157 die ik voor rond de 1000 weg wil doen, maar in de laatste plaats uit ontevredenheid, maar vanwege mobiliteit (bandje). Het is een nog altijd niet achterhaalde hunk van een piano die onder de speakers zit en heel goed klinkt. Dus… ze zijn er wel degelijk! Op internet zat te vinden over dit model.

Ik hoor het wel en anders veel succes!!!