Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

storing GEM digitale piano prp7

  • Ado Zwaan

    Goedendag,

    Ik heb al jaren een GEM digitale piano prp7. Sinds kort lijkt hij wel af en toe een eigen leven te lijden. Hij gaat over op een ander instrument, de metronoom gaat ineens meedoen, alle lampjes gaan plotseling branden of knipperen, hij speelt plotseling zelf wijsjes, slaat af om later weer aan te gaan, enz. enz. Heel vreemd allemaal! Ik heb intussen al een lekkende batterij laten vervangen maar dat heeft niet geholpen. Wie weet wat dit kan zijn, en wat er aan gedaan kan worden?

    Graag reacties……………………!

    Vriendelijke groet,

    Ado Zwaan.

  • paul

    beste,heb hetzelfde voor met een roland d 20 synthesizer is meerdere keren in reparatie geweest en speelde dan voor korte tijd nu na vele jaren mijn stoute schoenen aangetrokken en zelf de hele handel open gegooid,bij het openen en het bewegen van de kabel linten ging hij spontaan weer aan het spelen zoals het moest.Als volgend alle kabelstekkers een na een van het lint los gemaakt en opnieuw gemonteerd sindsdien geen problemen meer. Ook alle contact matjes onder de toetsen en tip schakelaars open gedaan (rubbermatje van de print losmaken) en met alcohol (isopropyleen) GEEN CONTACT SPRAY en een oorwatje aan weerszijde (rubbermat zijde en printplaat zijde) zacht reinigen . let wel steeds toestel van de stroom los koppelen , ook best een geleidings draad aan de pols en anderzijds aan een aardings of positief contact punt bevestigen om beschadiging door statische ontlading naar gevoelige componenten te vermijden.Alvorens te testen en de stroom weer aan te sluiten de geleidingsdraad verwijderen of u zou een zwarte pianist kunnen worden ;) veel sucses en laat iets weten als het lukt ,grtn paul