Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

'uitschieters' op digitale piano

  • Frans

    Ik heb een GEM RP3 digitale piano met het volgende probleem:

    Eerst waren er enkele uitschieters in klank: 2 toetsen produceerden een zeer luide toon.

    Hele zaak gedemonteerd, ‘matjes’ schoongemaakt. Resultaat is dat het probleem zich nu per oktaaf voordoet. De ene groep van 12 toetsen maakt zachte, de volgende groep produceert harde tonen.

    Het verschijnsel is onafhankelijk van het register waarin je speelt. (piano of orgel enz.)

    Wie weet raad?

    Frans

  • liza

    Beste Frans,

    Ik heb een orla stage piano van ongeveer 6 a 7 jaar en ik heb hetzelfde probleem met wel vier toetsen. Het is zo verschrikkelijk spelen (omdat het de toetsen zijn die ik het meest gebruik), maar heb helaas op dit moment geen geld om me een nieuwe te veroorloven. Vraag me daarom af of het al gelukt is om de jouwe te repareren, wat het probleem was en hoeveel het ongeveer gekost heeft…

    Ik hoop dat je me eventjes een mailtje terugstuurt,

    Groetjes Liza

  • Sim

    Ik weet niet of jullie piano's inmiddels gemaakt zijn, maar het is gewoon een kwestie van de toetsen (bij de contacten) schoonmaken.

    Daarna zal de piano weer als een zonnetje spelen.